honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/21/2022

BAKING WHOLE-APPLE PIES OF MINI APPLES (ミニ林檎でまるごとアップルパイ)

 

We made whole apple pies with the mini apples that Wehad picked before the typhoon hit ... 


台風が来る前に収穫していたミニリンゴ(アルプス乙女)を使って、まるごと一個のアップルパイを作りました. 





From about 50 apples, eight apples were selected this time, of good shape and colour and with few blemishes. 

約50個のリンゴから、形や色がよくて傷などが少ないリンゴを今回は8個選びました. 





The apple cores were first removed using a special device. 

リンゴの芯をまず専用の器具を使って抜きました. 




Cook them for a while in a syrup with lemon juice and a little butter. 

レモン汁と少量のバターを加えたシロップでしばらく煮ます. 




They were then wrapped in pie pastry and baked in the oven. 

それをパイ生地で包んで、オーブンで焼きました. 




I had it with tea. It was very tasty. 

紅茶と一緒にいただきました. とっても美味しかったです. 




   



にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ



2 comments:

  1. Dear Poirot
    They look delicious!
    Best wishes
    Ellie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Ellie,
      It was so good that my wife decided to make it again as an add-on.

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.