honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



12/18/2022

COLOURED LEAVES IN THE MAIN GARDEN (メインガーデンの紅葉)

 

It's the second half of December and Christmas is just a week away. Today there are occasional flurries of snow. In the main garden, the blueberries are turning bright red. This year the blueberries are more coloured than usual and are turning bright red. The leaves will fall after New Year. 


12月も後半になり、クリスマスまで一週間となりました. 今日は時々小雪がちらついています. メインガーデンではブルーベリーが真っ赤に色づいてきました. 今年は例年より色づきがよく、真っ赤になっています. お正月過ぎて葉は散ります. 







The yellowing of wisteria on the brick wall, most of which have already fallen away. 

煉瓦塀の上のフジは黄色く色づいて、その大半はすでに散ってしまいました. 








No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.