honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/27/2023

RAIN LILY: THE MESSENGER OF AUTUMN (秋の使者 タマスダレ)

 

The rain lily, the flower that heralds the arrival of autumn, have started to bloom in our garden. Last weekend we had the first autumn air, with cool mornings and evenings and brisk heat during the day. 

The rain lily is bulbous plant, and planted in pots, usually placed behind the fence, but at this time of year it takes centre stage in front of the fence. I put it next to the cuphea, which has been flowering since the summer. 

The flowers open in the morning sun and close in the evening. The opening of the flowers is shown in the video below.


私たちの庭に秋の訪れを知らせる花、タマスダレが咲きだしました. 先週末は初めて秋の空気が流れ込み、朝晩涼しく、日中も爽やかな暑さでした. 

タマスダレは球根植物で鉢植えにしていて、いつもはフェンスの裏側に置いていますが、この時期はフェンスの前で主役になります. 夏から咲いてきたクフェアの隣に置きました. 

朝日をあびると花は開き、夕方には閉じます. 花が開く様子は動画でちょっと紹介しています. 










No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.