honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/04/2023

HUIS TEN BOSCH FULL OF SUNFLOWERS (ヒマワリいっぱいのハウステンボス)

 

Last week we went to Huis Ten Bosch. It had been extremely hot, but on the day of the visit there was a light rain and for the first time in a really long time the temperature was below 30 degrees Celsius, making it a cool day. 

The park was filled with sunflowers and the yellow colour cheered me up. The variety of sunflower is called Sunfinity, which blooms all summer long.


先週ハウステンボスに行ってきました. 猛暑が続いていましたが、当日は小雨が降り、本当に久しぶりに気温が30度を下回って涼しい日でした. 

園内はたくさんのひまわりで埋め尽くされていて、黄色い色に元気をもらいました. ひまわりの品種はサンフィニティと言って、夏の間ずっと咲き続ける品種だそうです. 











No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.