honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/06/2023

VISITING ANTIQUE SHOP 'SISSINGHUST' IN NAGASAKI (長崎のアンティークのお店シシングハーストを訪ねて)

 

The antique shop 'Sissinghust' is located on Omura Bay near Nagasaki City. I found out about it from an article in a British information magazine and made the trip from Huis Ten Bosch. One of the English gardens we visited on our garden tour in 2010 was Sissinghurst Castle Garden, which impressed us so much that we wanted to visit. 

The shop has a quiet, ivy-twined appearance and a café attached to it. The shop is filled with antique British furniture and knick-knacks. The café has a very calm and relaxing atmosphere. 

We also had a look around the garden. The stained glass windows are very nice.


アンティークショップ「シシングハースト」は長崎市の近くの大村湾沿いにあります. イギリス情報雑誌の記事で知り、ハウステンボスから足を延ばしました. 2010年に庭を巡るツアーで訪れたイギリスの庭園のひとつがシシングハーストで、感銘を受けたこともあり、ぜひ行ってみたいと思いました. 

蔦が絡んだ静かな佇まいのショップにカフェが併設されています. 店内にはイギリスのアンティーク家具や小物が所狭しと並んでいます. カフェはとても落ち着いた雰囲気で安らぎます. 

お庭もちょっと見せていただきました。ステンドグラスがとても素敵でした. 




Stained glass windows in the cafe







No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.