honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/03/2023

TWIN SAIKAI BRIDGES AND THE WHIRLPOOLS IN NAGASAKI (二つの西海橋と渦潮)

 

We went on an overnight trip to Nagasaki Prefecture. First we visited twin Saikai Bridges. It is one of Japan's three fastest tides, with fast currents and whirlpools. The first bridge was built in 1955 and the second in 2006. The New Saikai Bridge has a pedestrian walkway under the roadway so that the whirlpools can be seen directly below. Watch a video of the whirlpools in action.


長崎県に一泊で旅行に行きました. 最初に西海橋を訪ねました. 日本三大急潮の一つで、潮の流れが速く、渦潮が見られます. 1955年に最初の橋ができ、2006年に二つ目の橋ができました. 新西海橋には車道の下に歩道があり、渦潮を真下に見ることができます. 渦潮の動く様子は動画でご覧ください. 









No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.