honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/29/2020

TODAY'S SHOT: Arrangement of Hyacinthoides non-scripta and Allium triquetrum


今日の一枚:ブルーベルとミツカドネギのアレンジ




Bluebell flowers have started to bear seeds.
In order to grow bulbs well, we deadheaded bluebell today. 
 A pair of long-handled secateurs was useful to deadhead out-of-reach flowers.

 
ブルーベルの花に種が出来始めたので、
球根を太らすために、今日花がら摘みをしました.
長柄の剪定ばさみが手の届かない花がらを摘むのに便利でした.



After deadheading, flowers were bundled and hung upside down 
to make dry flower. 


ドライフラワーを作るために摘んだ花がらは束ねて
さかさまに吊りました.




No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.