honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/15/2021

RHUBARB JAM (ルバーブジャム)

 

It is difficult to grow rhubarb in our area because of the high temperature and humidity in the summer.  We planted it in the ground and let it die many times during the rainy season. 

So I decided to grow it as a potted plant. I bought a seedling in September last year, potted it, and it has grown big leaves in autumn. In the winter, I grew it indoors in the garden room, and it continued to grow without going dormant, and in the spring, it grew many leaves again. The leaves were harvested each time, and the stems were cut into small pieces and frozen for storage. In the summer, it stopped growing so much, so I put it indoors again to protect it from the heat and humidity.


当地では夏の高温多湿のためルバーブは育てにくく、地植えにして何度も梅雨時に枯らしました. そこで、鉢植えにして育てることにしました. 

昨年9月に苗を購入して、鉢植えにして秋には大きな葉を茂らせてきました. 冬はガーデンルームの室内で育てて、休眠することなく育ち続け、春にはまたたくさん葉を茂らせました。葉はそのつど収穫して、その茎を小さく切って冷凍して保存しました. 夏になりあまり成長しなくなったので室内にまた鉢を入れ、暑さから守っています. 


September 2020

November 2020

January 2021

April 2021




I made jam with the frozen stems that I had saved up, about 300 grams. I made about 300 grams of jam and am enjoying it at tea time.
The rhubarb is now down to two small leaves and mostly dormant!


そして、だいぶん貯まった冷凍の茎を使ってジャムを作りました. 300グラムほどできました. さっそくティータイムに美味しく頂いています. 
ルバーブは今、小さな葉っぱ二枚になってほとんど休眠しています. 








No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.