honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/23/2021

HARVESTING BEETROOT (テーブルビートの収穫)

 

This is my first attempt to grow beetroot in a planter. I sowed the seeds at the beginning of May, and after two months, the leaves are thicker and the roots are thicker. It seems that it is time to harvest them, so I harvested three of them. Two are red and one is yellow. One of them is growing very long. 


テーブルビートを初めてプランターで育ててみました. 五月の初めに種を撒いて、2か月を過ぎて葉が茂って根元が太くなっています. そろそろ収穫時期らしいので、まず3個収穫しました. 赤いのが2つと黄色が一つです. ひとつはずいぶん長く育っています. 









They were sliced and dipped in sweet vinegar. 
The juice from the slices is very dark, very red and very yellow. 


スライスして、甘酢につけて頂きます. 
切り口からしたたる汁がすごい濃い色、真っ赤で真っ黄色でした. 










No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.