honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/28/2021

THE FIRST FLOWERING OF WISTERIA IN MID-SUMMER (真夏にフジが初めて開花)

 

This summer, for the first time, Wisteria flowers bloomed on our brick wall. 

I say "for the first time" because, first of all, they bloom in April without exception

and they do flower now in July.  I was surprised.  I didn't expect it to be flowering at all, but it is already in full bloom. 


And the second reason is that this is the first flowering since we grew and trained it on the brick wall. I was expecting it to take years, but now I have hope that it will bloom next spring. 


この夏、初めてフジの花がレンガ塀の上で咲きました. 

「初めて」と書いた理由の第一は、4月に咲く花が7月に咲いたことです。驚きました. まったく花が咲いているとは考えもせず、すでに花は咲き進んでいます. 

そして第二の理由は、レンガ塀の上に誘引してからの初めての開花だということです. 何年もかかることは覚悟していましたが、これで来春に咲く期待が持てました. 




A bumblebee on the wisteria flower
花にきたハナバチ





No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.