honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/03/2021

VIVID COLOUR OF MONTBRETIA (ヒメヒオウギスイセンの鮮やかな色)

 

Montbretia in Bluebell's garden has started to bloom. It is very healthy under the strong summer sun. The vivid vermilion color of the flowers creates a midsummer scene against the dark green background. It is a bulbous perennial plant with strong fertility, and once it grows, it is difficult to eradicate. 


ブルーベルの庭のヒメヒオウギスイセンが咲き始めました. 強い夏の太陽に照らされて、とても元気です. 鮮やかな朱色の花色が濃い緑を背景に真夏らしい風景を作っています. 球根性の多年草で、繁殖力が強くて、いったん増えると根絶がむずかしい植物でもあります. 














No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.