honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



11/06/2021

MAKING DRIED PERSIMMON (干し柿づくり)

 

In the corner of the garden there is a persimmon tree. I didn't plant it myself, it grew there naturally. It took a long time to grow because of the shade of other plants, but it has grown a lot and this year it has produced more than 10 small fruits. 

This persimmon is astringent, so I decided to dry it. I harvested and peeled the persimmons, and tied two of them together with string and hung them on the windowsill in the sun. 

When they are almost dry, I will freeze them and eat them at the New Year. 


庭の隅に柿の木があります. 自分で植えたのではなく、自然に生えていた木です. 他の植物の陰になったりして大きくなるのに年月がかかりましたが、だいぶん大きくなってきて、今年は10個以上小さな実をつけました. 

この柿は渋柿なので、干し柿にすることにしました. 収穫して皮をむき、2個ずつ糸でつないで日の当たる窓辺にぶらさげました. 

乾いてきたら、冷凍保存して、お正月に食べようと思っています. 













No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.