honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



3/16/2022

FULL BLOOMED PALE PINK CAMELLIA (満開の淡いピンクの椿)

 

The pale pink camellia is in full bloom. There are many flowers on the ground and they will be finished in a couple of weeks. 

So I cut the flowers and put them in a small fountain. I put another camellia, Christmas roses, pansies and violas in there too. It made the place look brighter. 

Spring will now be rushing by. 


淡いピンクの椿が満開を迎えています. 地面にはたくさんの花が散っていて、あと2週間ぐらいで終わりそうです. 

そこで、花を切って小さな噴水に浮かべてみました. 一緒に別の椿やクリスマスローズ、パンジーやビオラも入れてみました. そしたらパッと明るくなりました. 

春はこれから駆け足で通り過ぎて行きます. 













No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.