honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/29/2023

RE-BLOOMING WISTERIA (藤の返り咲き)

 

Wisteria blooms in late April in our region. In our garden, we trained it on a brick wall and it flowered beautifully for the first time in spring this year. Now, in late July, it is starting to flower again. Wisteria sometimes blooms again in summer, but never in such abundance. 

The flowers are visited by bees, which feed on the nectar. 

I found seeds on the spring flowers.


藤は当地では四月下旬に咲きます. 私たちの庭ではレンガ塀の上に誘引して、今年の春に初めてたくさん綺麗に咲いてくれました. そして今、七月の下旬に再度花を咲かせ始めています. 藤は夏に返り咲きすることはありますが、こんなにたくさん咲くのも初めてです. 

花にはハナバチが来て、蜜を吸っています. 

春に咲いた花に、種がついているのを見つけました. 










A seedpod of wisteria







No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.