honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



7/17/2023

RED HELEN SWALLOWTAIL ATTRACTED TO TIGER LILY (オニユリに集まるモンキアゲハ)

 

The bright orange tiger lilies are in full bloom, defying the intense heat.

Large black butterflies are swarming over the flowers. This is the Red Helen Swallowtail, the largest butterfly in Japan. 

Yesterday, for the first time this summer, the maximum temperature exceeded 35 degrees Celsius. 

The summer of intense heat has finally arrived.


強烈な暑さにも負けない鮮やかなオレンジ色のオニユリが満開です.

その花に大きな黒い蝶が群がっています. 日本で最大の蝶、モンキアゲハです. 

昨日はこの夏で初めて最高気温が35℃を超えました. 

いよいよ酷暑の夏がやってきました. 













No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.