honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/18/2023

LOTS OF BERRIES ON TYPHOON-TILTED ASPARAGUS (台風で傾いたアスパラガスにたくさんの実が)

 

The recent typhoon tilted the asparagus in the potager. 

Reinforced steel posts are leaning together. 

So, we erected it with the posts. 

On closer inspection, I found a lot of berries. 

I collected the thin branches with berries on them. 

I decorated our garden room.


先日の台風でポタジェのアスパラガスが傾いてしまいました.

鉄筋製の支柱も一緒に傾いています. 

支柱と一緒に立て直しました. 

よく見てみたら、たくさんの実がついているのを見つけました. 

実がついた細枝を集めて束にしました. 

ガーデンルームに飾りました. 










No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.