honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/08/2023

ARTICHOKE SEEDS COLLECTED FOR THE FIRST TIME, BY ARTIFICIAL POLLINATION (人工授粉で初めてアーティチョークの種がとれました)

 

It has been seven weeks since artichokes were artificially pollinated and I checked to see if they had produced any seeds. 

Until last year, not a single seed could be found, but this year, thanks to artificial pollination, almost 200 seeds were collected. Watch a video of the seed collection.

The unique pollination of artichokes is also explained in the video.


アーティチョークの人工授粉をして7週間、種が出来ているかどうか調べてみました. 

昨年まではただの1個も種は見つかりませんでしたが、今年は人工授粉の甲斐もあり200個近くの種を採ることができました. 種をとる様子は動画をご覧ください. 

アーティチョークの独特の受粉の仕方も動画で解説しています. 
















No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.