honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/10/2021

THE FIRST DAY OF OPEN GARDENS (オープンガーデンの初日)

 

The first day of the Open Gardens was a beautiful sunny day.  But only a few people visited for the Covid-19.  Even the plants in the garden were feeling a bit underwhelmed.  I sincerely hope that this terrible situation will soon be over and calm will return to our lives.


オープンガーデンの初日はとても素晴らしいお天気でした.  でも、新型コロナのために訪れる人はほんのわずかでした.  庭の植物もちょっとだけ物足りなそうでした.  早くこのひどい状況が終わって、穏やかな日常が戻ることを心から祈っています. 









オープンガーデンの朝





2 comments:

  1. Dear Poirot
    I can't imagine that the plants in your garden would ever be lacking! I am sure the visitors you had enjoyed your beautiful garden very much.
    Best wishes
    Ellie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Ellie
      Thank you for your encouraging comments.
      It seems that my English was wrong. I meant that the plants in the garden were feeling a bit underwhelmed.

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.