honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/14/2021

POTAGER FLOODED WITH RAINWATER (雨水であふれたポタジェ)

 

Today we had over 200mm of rain in one day. The potager is not directly visible from the house, so I went to see it in the rain. I found that the pathway was flooded with a few centimeters of muddy water. 

It seems that the rain was so heavy that the drainage could not be completed in time. After clearing away the fallen leaves and other debris that had clogged the drainage holes, the drainage became more vigorous and the flooding decreased. 

The flowerbeds did not drain well and were flooded with rainwater. Raised beds and the large pot in which a standard rose grows were not flooded. 

I can't wait for the rain to stop!


今日は一日で200ミリを超える雨が降りました. ポタジェは家からは直接見えないので、雨の中、見に行きました. すると、園路が2,3センチほど泥水で冠水していました. 

ものすごい雨で、排水が間に合わなかったようです. 排水口に詰まった落ち葉などを取り除くと、排水の勢いが良くなって、冠水は減りました. 

花壇は水はけが悪くて雨水があふれていました. レイズドベッドやスタンダード仕立てのバラを植えこんだ大きな植木鉢には水はあふれずに済んでいました. 

早く雨が上がってほしい!


My homemade rain gauge, a large cylindrical glass bottle with a scale, is full.
大きな円柱状のガラス瓶に目盛りをつけた自作の雨量計は満杯

Potager with the pathway flooded with muddy water.
泥水で園路が冠水したポタジェ

Rainwater is flowing vigorously from the drains.
排水口から勢いよく流れだす雨水






No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.