honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



8/02/2021

THE LONG-AWAITED RAIN (待望の雨)

 

This morning we had our first rain in a fortnight. The ground was so dry that although we had more than 50mm of rain, it did not overflow as the ground absorbed more and more water. 

It was a long awaited rain, a blessing. 

But before noon, the sky was completely blue and the usual terrible heat returned. 


今朝は2週間ぶりに雨らしい雨が降りました. 大地はからからに乾いていたので、50mm以上降りましたが、地面がどんどん雨水を吸い込んで、あふれるようなことはありませんでした. 

待望の雨、恵みの雨でした.

でも、お昼前にはすっかり青空になって、いつものひどい暑さが戻ってしまいました. 




The rain gauge measuring up to 50mm was overflowing.
50ミリまで測れる雨量計はあふれていました.







No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.