honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



10/27/2021

HORTICULTURE STUDENTS VISITED FOR PRACTICAL TRAINING (学生さんが実習にやってきました)


 The students of the college of landscape architecture visited our garden as part of their environmental volunteer training. 

I went around the garden with the students and at the end we pruned the potager boxes together. It was really nice to see the hedges looking so good. 

The students asked a lot of questions and were very enthusiastic. The landscape designer who designed the brick wall in our garden is also a graduate of the college. 


カレッジの園芸コースの学生5人が、カリキュラムの実習の一つとして、うちの庭に見学およびボランティアにやってきてくれました. 

庭を回って、ポタジェのボックスの剪定をしてもらいました. とても綺麗になって、本当にありがたかったです. 

学生たちからはたくさんの質問がありました. とても意欲的だと感じました. うちの庭のレンガ塀をデザインしてくれたのも、このカレッジの卒業生でした. 







Seeing the young students reminded me of my own school days. 
I hope all my friends are doing well.

若い学生たちを見て、自分の学生時代を思い出しました. 
あの頃の友人たち、みんな元気でやっているかな?






No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.