honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



10/01/2021

QUEEN OF THE NIGHT FLOWERS AT NIGHT (月下美人は夜に咲く)

 

The queen of the night is a kind of cactus that produces beautiful, large, fragrant flowers that bloom only one night in summer.

Two years ago, a gardening friend gave us a leaf of the cactus and I put it in a pot, and it grew to about one meter tall and finally bloomed.


月下美人はサボテンの一種で、夏の夜に一夜だけ芳香を放つ大きな美しい花を咲かせます.

二年前にこのサボテンの葉を庭友さんからいただいて鉢に挿していたら、1メートルほどの高さまで育って、ついに花を咲かせました.






Flowering started at around 7:00 p.m. and slowly opened to full bloom at around 9:00 p.m. As it bloomed, a sweet fragrance filled the room. 


開花は午後7時ごろに始まって、ゆっくり開いて、9時ごろに満開となりました. 開花するにつれて、甘い香りが部屋に満ちてきました. 










No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.