honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/14/2022

THE FIRST DAY OF OPEN GARDEN (オープンガーデン初日)

 

The rain stopped at dawn and the morning sun shone around 7 am. 

夜明けに雨はやんで、午前7時ごろに朝日が射しました. 








After three days of rain, the garden was in a state of disrepair and needed a lot of work, including cleaning up for the open garden. Horticulture students from a nearby college and friends from the neighbourhood volunteered to help with the garden. Thanks to them, the garden was clean and tidy by opening time. Thank you very much. 

3日続いた雨で庭は荒れていて、オープンガーデンに向けて掃除を含めてさまざまな庭仕事が必要でした. 近くのカレッジの園芸専攻の学生の皆さんやご近所のお友達がボランティアで庭の手入れを手伝ってくれました. おかげで開園時間には庭は綺麗に片付いていました. 本当に皆さんありがとうございました. 







More than 50 enthusiastic gardening enthusiasts visited the garden today. Thank you very much.
The open garden will continue until the day after tomorrow. 


熱心な園芸愛好の皆さんが50名以上今日は来園いただきました. ありがとうございました. 
明後日までオープンガーデンは続きます. 








No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.