honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



4/27/2023

CONTROL OF THE WORST PEST OF ROSES: METHOD AND RESULT (最悪の害虫、バラクキバチ対策と結果)

 

A new trial against the rose pest, the Syrista similis, was described in a previous article, and now, more than three weeks later, we summarise its effectiveness and shortcomings in this issue.


バラの害虫、バラクキバチに対する新しい対策の試みについては以前の記事で紹介しましたが、あれから3週間余り経過して、その有効性や欠点などについて今回はまとめてみます. 




The total number of shoots affected by the pest during this period was 94, of which 83 were not treated and 11 were treated. 

The total number of shoots not treated was not counted, so the percentage of damage is not known, but it was thought to be quite high. 

In contrast, 3.9% of the new shoots where measures were taken were damaged. The damage was 3.0% on vinyl and 5.6% on newspaper, with slightly more damage on shoots covered with newspaper. Many of the damaged shoots had the top edge of the cover wide open. 

Disadvantages of covering shoots included deformation of some leaves, but there were no major problems.

For more information, please watch the video below.


この期間にこの害虫の被害を受けた新梢の数は合計94本で、対策をしていない枝が83本、対策を実施していた枝が11本でした. 

対策をしていない新梢の全体数は数えていないので、被害の割合は不明ですが、かなり高いと思われました. 

これに対して、対策を実施した新梢では被害は3.9%でした. ビニールが3.0%、新聞紙が5.6%で、やや新聞紙で覆った枝の被害が多かったようです. 被害にあった新梢の多くは覆いの上の端が広く開いていたものが多くみられました. 

新梢を覆うことでの欠点としては、一部の葉の変形などがみられましたが、大きな問題はありませんでした. 

詳細については下の動画をどうぞご覧ください. 





No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.