honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/14/2021

AKEBIA FRUITS (アケビの実)

 

Akebia is a vine that grows wild in the mountains, and we often saw it on mountain trails and in streams when we were young hikers. I used to bring them back from the mountains around the end of September and eat them. Now that I have planted it in our garden, I don't go to the mountains to pick it anymore. The jelly-like part where the seeds are is very sweet. I feel the arrival of autumn by eating akebia fruits again this year. 


アケビは山に自生するつる植物で、山歩きをしていた若い頃に登山道や沢でよく見かけました. 九月の下旬ごろに山から持ち帰って食べていました. 今は庭に植えたので山まで採りに行くことはなくなりました. 種のあるところのジェリー状の部分がとても甘くなります. 今年もアケビを食べて秋の到来を感じています. 
















No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.