honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



9/27/2021

WALKING IN THE FLOWER GARDEN ON THE BEACH (海岸のお花畑で散歩)


Last weekend morning, I went for a walk to the beach about five minutes away by car. It was a quiet morning with very few people around. The blue sky and sea were beautiful, and there was a fresh breeze blowing.


Most of the summer flowers such as Vitex rotundifolia were gone, but the Asiatic dayflower and water pepper were in full bloom. 


The air was clear and I could see the island of Iki beyond the sea. 


週末の朝、車で5分ほどの海岸に散歩に出かけました. 人影はほとんどなく、静かな朝でした. ブルーの空と海が美しく、そして爽やかな風が吹いていました.

夏の花、ハマゴウはほとんど終わっていて、ツユクサとミゾソバが満開でした. 

空気が澄んでいて、海の彼方には壱岐の島が見えました. 




Asiatic dayflower ツユクサ

Water pepper ミゾソバ

Green foxtail  猫じゃらし

Vitex rotundifolia  ハマゴウ






2 comments:

  1. Dear Poirot
    That looks a lovely beach to visit - lovely flowers and the sound of the sea - perfect!
    Best wishes
    Ellie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Ellie
      It was really refreshing.

      Delete

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.