honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/02/2015

AFTER THUNDER STORM AT NIGHT (夜の嵐のあと)



There was a heavy thunder storm last Wednesday night.  Next morning we found that the potatoes had been blown down, probably due to heavy rain.  Some of stalks were broken.  Marple supported stalks with stakes., and fortunately, most of the broken stalks revived.


(この前の水曜の夜にひどい雷雨がありました。次の朝、ジャガイモが、おそらくひどい雨のせいで倒れているのを見つけました。いくつかの茎は折れていて、マープルが支柱で支えました。幸いにも、折れた茎のほとんどは復活しました。)

Thursday morning

Thursday evening potatoes revived

Other tall plants such as foxgloves, poppies and campions had not been damaged.  We felt relieved.

(他の背の高い植物である、ジギタリス、ポピー、そしてフクロナデシコは無事でした。ホッとしました。)






にほんブログ村 花・園芸ブログ ポタジェ・キッチンガーデンへ


No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.