honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/23/2021

RENEWAL OF THE JASMINE FENCE PART II (ジャスミンのフェンスのリニューアル、その2)

 

Two weeks ago I took down the jasmine fence. 

This weekend, we installed the fence.


2週間前にジャスミンのフェンスを撤去しました. 

この週末はフェンスの設置をしました. 


First, concrete blocks were cemented into the ground. 

The iron pipe was then cemented into the hole in the concrete block. I used a level to set it up vertically. And I painted the steel pipe with dark brown paint.


最初にコンクリートブロックをセメントで地中に固定しました. 

そして、鉄パイプをコンクリートブロックの穴にセメントで固定しました. 水準器を使用して垂直に立てました. そしてこげ茶色のペンキを塗りました. 









I fixed the lattice to the posts with stainless steel wire.  The height of the fence is a little lower than the previous one. 
Finally, the jasmine vines that had been removed from the fence were tied to the new fence (lattice) and the work was finished. 

支柱にラティスをステンレスの針金で固定しました.  前にあったフェンスより少し高さを低くしました. 
最後にフェンスから外していたジャスミンのツルを、新しいフェンス(ラティス)に誘引して作業は終了しました. 





This lattice is made of artificial wood and will last for a long time without rotting. 


このラティスは人工木でできていて、長期間腐ることなく長持ちしてくれると思います. 





No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.