honey suckle

honey suckle

庭の紹介

 夫婦で庭づくりを福岡の郊外で2003年に始めました. 赤土むきだしの斜面にまず階段や園路をつくって芝をはり、果樹やバラ、ハーブなどを植えました.
 2010年にイギリスの有名なガーデンの、シシングハースト、モティスフォントアビー、ヒドコートマナーなどを回り、その素晴らしさに圧倒され、それから自分たちで小さくても素晴らしい庭をめざして庭づくりをつづけています.



5/15/2021

THE GARDEN IN A THUNDER STORM (雷雨の庭)

 

There was a thunderstorm this morning and it rained hard, soaking the garden. The Japan Meteorological Agency has declared the start of the rainy season in northern Kyushu. This is the first time since 1954 that the rainy season has started so early, which is really surprising. We were supposed to have an open garden today, but with weather like this, it would have been difficult to have an open garden even without the coronavirus pandemic. 


今朝から雷雨で、強い雨が降って庭はびっしょり濡れました. 気象庁は九州北部の梅雨入りの宣言をしました. こんなに早く梅雨入りするのは1954年以来とのことで、本当にびっくりです. 今日は本来オープンガーデンをする予定の日でしたが、こんな天気ではコロナウイルスのパンデミックでなくてもオープンガーデンは難しかったと思います. 









No comments:

Post a Comment

I do appreciate your comments very much - they enhance my day. Thank You.